تراکم و شانه فرش چیست؟
تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 | 15:09 | نویسنده : Darian
تراکم و شانه فرش چیست؟
تراکم و شانه فرش چیست؟

طرح گل فرنگ: این طرح، یکی از طرحهای پرطرفدار است که در مرکزش یک نقش زیبا وجود دارد و دور تا دور آن را گلهایی با طرحهای ریز، فرا گرفته است. بحثی که ممکن است اینجا مطرح گردد درباره مفهوم وجود است. اما اگر طرفدار نظر غیرجزمی یا عرفیِ مفهوم وجود باشیم با ذکر شرایط مذکور در قرارداد و ارائه نقشه و ماکتی از ساختمان ساخته نشده به این نظر رهنمون خواهیم گشت که عرف، ساختمانی با ذکر شرایطی چون ابعاد، مساحت، جنس ابزار و مصالح، ابعاد اتاقها و ساختمان، شماره طبقه و واحد پیشفروش شده و ارائه ماکت از ساختمان مذکور آن را از دیدگاه خود موجود تلقی خواهد نمود و با این حساب ماده 361 ق.م مشکلی پیش روی ما فراهم نخواهد آورد و بیع ساختمان پیشفروش شده به صورت عین معین امکان پذیر خواهد بود.

چنانکه ملاحظه میشود در قرارداد پیشفروش ساختمان آن چه مورد معامله قرار میگیرد مال قیمی است و همانطور که گفته شد مال قیمی جز به طریق عین معین قابل خرید و فروش نمیباشد مگر در مواردی که واحدهای آپارتمانی به دلیل شباهت کامل در طرحهای انبوه سازی مثلی محسوب میگردند و امکان فروش آنها به صورت کلی نیز فراهم است.

برخی از زبان شناسان به خصوص در بیان ارتباط بین مفهوم فقه و فهم، به ذکر آن چه در مورد دلالتهای نزدیک و مشابه گفته شده است بسنده کردهاند، سمین حلبی در مورد «فقه» میگوید:« فقه، دست یافتن به آگاهی در مورد امری غایب به کمک علم به امری حاضر است، در نتیجه جزئی از فهم مطلق است و به همین دلیل خداوند متعال فرموده است: «وَلَکِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ» (اسراء: 44)؛ یعنی نمیتوانند حقیقت آن را دریابند.(حلبی، 1996: ج 3، ص 246). پس فقه؛ یعنی فهم عمیق که با سختی و تلاش زیاد حاصل میشود. برخی طرفدار همان دیدگاه جزمی وجود هستند و وجود دین یا تعهد را به صورت قطعی و تام لازم میدانند و در صورتی که این دین به صورت تکوینی موجود نباشد ضمان را به دلیل ما لم یجب بودن باطل میانگارند. بنابراین مورد معامله در قرارداد پیشفروش آپارتمان عین معین میباشد و چون ماده361 ق.م عدم وجود مبیع در بیع عین معین را موجب بطلان معامله میداند لذا میتوان نتیجه گرفت، در صورتی که کسی ساختمانی را که هنوز ساخته نشده به صورت بیع عین معین به دیگری منتقل کند معامله او باطل خواهد بود. لذا میتوان نتیجه گرفت که قرارداد پیشفروش ساختمان جز در موارد استثنایی در هیچ یک از اقسام بیع جای نگرفته و باید در قالب نوع دیگری از قرارداد صورت گیرد تا صحت یابد. میتوان اینگونه برداشت کرد که قانونگذار عقد معلق را پذیرفته و علاوه بر این موارد بطلان عقد معلق را به طور منصوص بر شمرده و در سایر موارد سکوت اختیار نموده است و این خود دلیلی بر صحت سایر عقود معلق است. مفهوم غیر جزمی وجود در فقه عمدتاً پیرامون وجود دین و در موضوعاتی چون ضمان و ابراء مورد بحث قرار گرفته است و در آنجا علاوه بر وجود خود دین به وجود سبب دین برای ضمانت یا ابراء آن دین اکتفا گردیده است.

در مورد فعل و ویژگیهای آن، علاوه بر کتب دستوری فراوانی که به بحث فعل و ویژگیهای آن به صورت کلّی پرداختهاند، خانلری، اوّلین فردی است، که به طور گسترده به بررسی افعال و ویژگیهای آن در آثار اوایل دورۀ اسلامی تا قرن هفت پرداخته است (1365، ج 2: 92-392) و همچنین شریعت (1364) به بررسی ساختمان فعل و خلیلی (1371) به بررسی مشتقات 2000 فعل اصلی و جعلی و سببی توجه نموده اند، نیز شمیسا (1372) ویژگیهای افعال را در نثر اوّلیۀ فارسی دری تا قرن هشت و ابوالقاسمی (1373) ساختمان حدود 200 فعل ساده زبان فارسی، اعمّ از اصلی و جعلی و نحوۀ اشتقاق هر یک از مادّههای ماضی و مضارع آنها را بررسی نمودهاند. یکی از عناصر اصلی شعر فارسی از ابتدا تا شعر سپید، عنصر «معنی» بوده است و شاعران همواره در کنار «ساخت» به محتوا نیز توجه داشتهاند. این رابطه زمانی ایجاد میشود که دو پایه آن یعنی شخص و مال موجود باشد و گرنه حقی بوجود نمیآید تا مورد انتقال قرار گیرد. ضمن اینکه این امر بعید به نظر میرسد که عرف، ساختمانی که هنوز هیچ بنایی از آن ایجاد نگردیده را موجود فرض نماید.

چرا که تعهد در این حالت میتواند در ذمه فروشنده قرار گیرد و او را متعهد به فروش در آینده نماید. به عبارت دیگر آیا خریدار میتواند عقد بیعی منعقد نماید و اثر آن یعنی انتقال مبیع را بر وجود ساختمان در مهلت زمانی مقرر معلق نماید؟ در واقع وقتی میتوانیم احکام مربوط به وضعیت وجود شیء را بر آن جاری سازیم که آن شیء به صورت بالفعل در عالم خارج وجود داشته باشد. یک دیدگاه جزمی که مفهوم وجود را به معنای فلسفی آن در نظر میگیرد و وجود تکوینی و بالفعل شیء را مدنظر خویش قرار میدهد. بر اساس همین قاعده ماده 361 ق.م اشعار میدارد: «اگر در بیع عین معین معلوم شود که مبیع وجود نداشته بیع باطل است». از مفهوم مادة 189ق.م که مقرر میدارد: «عقد منجز آن است که تأثیر آن بر حسب انشاء موقوف به امر دیگری نباشد و الا معلق خواهد بود». در مقابل این دیدگاهِ جزمی دیدگاهی متعادل قرار دارد که مفهوم وجود را به معنای فلسفی آن مد نظر قرار ندارد بلکه برداشت عرفی از مفهوم وجود را ملاک اعتبار احکام و آثار و اجرای آنها قرار میدهد. یکی اینکه پیش از عقد موجود بوده ولی در زمان عقد وجود نداشته و از بین رفته باشد.

اگر قصد خرید فرش از فروشگاه کارخانه زر فرش را داشته اید و یا اینکه به هر نوعی با فرش ماشینی آشنایی محدود داشته اید، بی شک نام فرش نگین مشهد به گوش شما رسیده است. مزیت خرید شما از کارپت کاشان خرید مطمئن و خوب با انتخاب در میان بالاترین تنوع می باشد که این مزیت در فرش کاشان لحاظ شده است.کارخانه فرش کاشان، سعی کرده است تا با قیمت های مناسب سعی در رفع نیاز و جلب رضایت مندی مشتریان کند. باید اعتراف کرد که انتخاب یک فرش مناسب کار سختی است. بر اساس نتایج بهدستآمده از آزمونِ تحلیل عاملیِ گویههای مختلفِ مؤلفه مکان، گزینۀ ایجاد فضای مناسب برای گردشگران در طول سفر به منظور شرکت در مراسم و جشنوارۀ شیرهپزان و مکانهای گردشگری دیگر با بار عاملیِ 74/1 بیشترین تأثیر را در بین گویههای مکان به خود اختصاص داده است. از مفهوم مخالف این ماده که بیان میدارد «ضمان دینی که هنوز سبب آن ایجاد نشده است باطل است». برداشت میشود، که ضمان از دینی که سبب آن ایجاد شده است صحیح خواهد بود. از این دیدگاه تا زمانی که شیئی در عالم وجود قوام و موجودیت نیافته است امکان اعتبار احکام و اجرای آنها پیرامون این شیء صحیح نخواهد بود.

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. در ذیل این قاعده حکمای متعددی داد سخن دادهاند از جمله آنها صدر المتالهین است که تشخّص را چیزی جز وجود شیء نمیداند و به این ترتیب از نظر وی تشخّص مساوی با وجود است و هر وجودی به نفس ذات خویش متشخّص است به طوری که اگر از نحوه وجود شئ که عبارت است از تشخّص صرف نظر کنیم، آن شیء از نظر عقل مشترک و قابل صدق بر کثیرین خواهد بود.(ابراهیمی دینانی، 1358، ج2، ص15) یا در جایی دیگر علامه حلی معتقد است مطلق به قید اطلاق در خارج موجود نیست پس ناچار وجود همواره بر امری معین در خارج عارض میگردد و چون تعیّن جزئی از امر معین است پس با موجود بودن معین، تعیّن نیز موجود خواهد بود.(ابراهیمی دینانی، 1358، ج2، ص13) این کلام علامه به این مفهوم است که رابطه وجود و معین بودن یک رابطه متقابل است به طوری که هرگاه چیزی معین باشد در عالم خارج وجود خواهد داشت و هنگامی که در عالم خارج موجود باشد معین خواهد بود. بر این اساس اگر طرفدار نظر جزمی پیرامون مفهوم وجود باشیم به وجود بالفعل و تکوینی ساختمان مورد فروش در خارج حکم خواهیم داد و چون این ساختمان از دید جزمی هنوز در عالم خارج به صورت بالفعل وجود ندارد ناچار بر طبق ماده 361 ق.م که وجود عین معین هنگام خرید و فروش را از شرایط اساسی بیع میداند، حکم به بطلان بیع ساختمان ساخته نشده خواهیم داد.







طرح گبه فرش,فرش ماشيني طرح گبه,فرش ماشینی طرح گلیم و گبه,فرش ماشینی گبه,فرش نگین زمرد هلال,فرش نگین مشهد هلال,فرش نگین مشهد هلال 1200 شانه,فرش نگین هلال مشهد,فرش هلال مشهد,فرش هلال کاشان,