چطور فرش ماشینی باکیفیت را بشناسیم؟
تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 | 15:04 | نویسنده : Darian
چطور فرش ماشینی باکیفیت را بشناسیم؟
چطور فرش ماشینی باکیفیت را بشناسیم؟

اين نوع نخ ها بيشتر در فرش هاي اكريليك مصرف ميشود اما در قاليهاي پلي پروپيلن و BCF، نخ تار از همان جنس نخ پرز (يعني نخ BCF) استفاده ميشود که علت آن ارزانتر بودن این نوع نخها میباشد. اگر رنگ های فرش روی پارچه پس نداد ، نشان دهنده ثبات بال و مرغوب نخ های رنگی فرش می باشد. از سوی دیگر فضای چهارباغ نشان دهندة ارتباط قدیمی بین فضاهای سبز یا باغها با کارکردهای حکومتی و شهری حداقل از دورة صفویان به بعد نیز هست. در بررسی وقایع دوران قاجارِ شهر مشهد متوجه میشویم که این بنای حکومتی جدید، در جنوب غرب شهر و متصل به باروی شهر بوده است. بخشی از آن رادکان قدیمیکه هنوز آثار برج و باروی آن کاملا مشهود است.

چنین به نظر میرسد که پس از ساخت ارگ جدید به وسیلة محمد ولی میرزا، عمارات چهارباغ علیرغم ویرانی حداقل تا سال 1228 ﻫ .ق هنوز پابرجا و قابل استفاده بوده است زیرا اسحاق خان قَرایی معروف به کُردِ قَرایی حاکم ولایت زاوه و تربت حیدریه در همین سال و متعاقبِ انعقاد عهدنامة ننگین ترکمانچای، با استفاده از ضعف دولت مرکزی با فریب دادنِ محمد ولی میرزا، برج و باروی شهر مشهد را به تصرف درآورده و در چهارباغ مسکن گزیده است.

در روضه الصفای ناصری در ضمنِ تشریح جنگهای سالار و حمزه میرزا برادر محمدشاه قاجار، از ارگِ پیوسته به شهر سخن رانده شده (هدایت، 1349: ج 9، 64) که به نظر میرسد منظور، همین ارگ دولتی جدید است. هدایت، 1349: 498). ظاهرا در سال 1250 ﻫ .ق عمارات سلطنتی چهارباغ بطور کامل ویران شده و دیگر اثری از آنها برجای نمانده بود زیرا «جیمز بیلی فریزرِ» انگلیسی که در این سال وارد مشهد شده و پانزده روز در این شهر اقامت داشته، روزی قدم زنان از چهارباغ گذشته و مینویسد که :«.. کیانی، 1374: 632) عادلشاه در ذی الحجة سال 1160 ﻫ .ق عازم مازندران شد (پازن،1340: 57) و پس از یک سال که به مشهد برگشت در بند اسیری افتاد زیرا امرای خراسان شاهرخِ7 افشار نوة نادر را که تنها عضو بازمانده در قتل عامِ خانوادة نادر شاه توسط عادلشاه بود و به مصلحت وی در چهارباغ محبوس بود را به تخت نشانده بودند. یوسف علیخان و زالخان جلایر و سایر امرای کشیک که توپخانة شاهی را به تصرف داشتند به ضرب گلولة توپ و تفنگ حملات آنها را دفع کردند. ماجرا از آنجا شروع میشود که در غیبتِ شاه سلیمان و حضورِ وی در چمن رادکان، جمعی از هوادارانش به سرکردگیِ یکی از امرای محلی خراسان به نام امیر علم خان خزیمه به سراغ شاهرخِ محبوس در چهارباغ رفتند و وی را از نعمت بینایی محروم کردند.

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. در سال 1163 و پس از 40 روز از پادشاهی شاه سلیمان در حالی که یکی از امرای مخالف شاهرخ و خویشِ امیر علم خان خزیمه به نام امیر محراب خانِ عرب درگذشت، چون امیر علم خان و دیگران سرگرم تدفین شدند امرای هوادار شاهرخ به سرکردگی یوسف علیخان و زالخان جلایر که چندی مترصد فرصت بودند، وقت را از دست ندادند و چون با جماعت کشیکچیان همدست بودند مردمِ خود را دو دو و سه سه از دروازة چهارباغ وارد کردند و بر بام ها رفتند و دروازهها را بستند و شاه سلیمان را از خلوتخانه بیرون کشیدند و دوچشم او را از حدقه بیرون کردند و شاهرخ را به گمان آنکه بیناست از اندرون به درآوردند. ناچار شهرت بینایی وی را داده بر تخت نشانیدند و به شادمانگی توپ و تفنگ بسیار شلیک کردند. در کنار رادکان مرغزار طوس است که شهرت و سابقة تاریخی زیادی دارد و ملکشاه سلجوقی بامر پدرش آلب ارسلان در این مرغزار بتخت نشسته است و علاء الدین تکش خوارزمشاه در مرغزار رادکان تاجگذاری کرده و این مرغزار در قرون مختلفه مرتع اسبان سلاطین بوده و بسیاری از سلاطین ایران در مرغزار رادکان بگردش و شکار و استراحت پرداخته اند.

قزوینی، 1367: 157) با توجه به اقامت شاهرخ در چهارباغ، میتوان چین احتمال داد که دالان مخفی مزبور در داخل همین چهارباغ قرار داشته است. علاوه بر آئینهای بابلی، در ایران نیز حوادثی رخ داد که میتوانست به گسترش لجام گسیخته اعمال جنسی در این دوره دامن زند و آن قیام مزدکیان است. فریزر، 1364: 321)در دوره قاجار علیرغم تخریب کامل چهارباغ، محله ای را که قبلا عمارات چهارباغ در آنجا قرار داشت به نام محلة چهارباغ مینامیدند. در اواخر این دوره، مشهد دارای شش محلة بزرگ11 و ده محلة کوچک بوده که یکی از محلات بزرگِ شش گانه، همین محلة چهارباغ یا سرشور بود. گلستانه، 1344: 72-65) بدین سان از حدود نیمة ماه ربیع الثانی سال 1163 ﻫ .ق شاهرخ نابینا دورة دوم حکومت 17 سالة خود را در مشهد و چهارباغ آغاز کرد. گلستانه، 1344: 45-44) سید محمد در پنجم صفر 1163 ﻫ .ق در عمارت الیاس خانیِ چهارباغ با عنوان «شاه سلیمان ثانی»، رسما بر تخت سلطنت معروف به «تخت طاووس»8 جلوس کرد و در همان اولین روز جلوس به اتفاق امرای حامی خویش به زیارت حرم رضوی شتافت و ضریح نادرشاه را به حرم منتقل نمود. شاهرخ در سال 1162 ﻫ .ق ، میر سید محمد یکی از سادات مرعشی و متولی آستانة رضوی در اواخر عهد نادرشاه را که در آن وقت در شهر قم اقامت داشت از بیم آنکه امرای عراق و آذربایجان وی را به پادشاهی بردارند، به مشهد فرا خواند و از او خواست تا نیابت امور سلطنت را در دست گیرد (گلستانه، 1344: 40) اما این اقدام پیشدستانه، به ضرر او تمام شد زیرا در سال 1163 ﻫ .ق جمعی از امرا که از اقدامات نسنجیدة شاهرخ رنجیده بودند به ملاقات سید رفته و وی را به قبول پادشاهی تکلیف کردند.







گبه ماشینی قیمت,انواع فرش گبه,تابلو فرش ماشینی مشهد,خرید آنلاین فرش,خرید فرش راه پله,خرید گبه,شرکت فرش نگین مشهد هلال,شرکت نگین مشهد هلال,طرح فرش گبه,طرح گبه,